Monday, October 31, 2011

Diary Hatiku :)





Hmm . mcm2 benda jadi sepanjang tahun ni , smpi ke saat ini , entry aku kali ini berbunyi Buat baik jangan sekali , Buat jahat berpada-pada. So bnda yg baik kita amalkan , bnda yg buruk tu kita jdikan sempadan .tak semua yg kita nak kita akan dapat dan tak semua yg kita dpt tu akan kekal , so jangan lah mencari kesempurnaan tapi mencari kasih syg yg abadi.madah aku kali ni takda kena mengena pon dgn kau #kpd sesape yg perasan , aku nasihatkan jgn perasan okay  haha . payah kan nk jaga hati semua org , pdhal hati sendri pon tk terjaga.smpi snggup hati dilukakan semata-mata nk jaga hati org yg dia syg. Ya Allah , baiknyaa dia.







mulut ? kau ada mulut , dan aku pon ada mulut so masing-masing jaga mulut masing2 supaya tak timbulnya fitnah , kau suka tak org fitnah kau ? tak suka kan ? kan ? then knpa kau nk fitnah org ?fikir lah skit wahai kawanku … orang sambil menyelam minum air tu best jgk , best ke ? jap lg kau tersedak , lemas dlm tu jgk .haha , aku just ulas , jgn ambil hati ye. Cuba lah jgn ambil kesempatan terhadap orang lain … orang baik dgn kau , kau bls buruk dgn dia. Ape ni kawan , jgn cmtu .. rosaklah pershbtn nnti …. Mentang2 dia baik , kau ambil kesempatan kt dia , kau tikam belakang dia , kau permainkan dia . common kawan , pls be rational skit , fkir dlm2 sblum buat apa2 tindakan . jgn cmtu , kau bygkan kalau bnda ni jdi kat kau , kau nak ?kau mesti marah kan org ambil kesempatan dgn kau..








kenapa eak ? org kata jgn terlalu syg kpd seseorang kelak dia akan menjadi musuh kita. Sebab sayang tu perlu di control supaya tidak melebihi syg manusia drpd syg Allah dan Rasul. Kerana terlalu syg buruk padahnya. Sebab nanti akan kecewa seterusnya menyesal tak sudah , bak kata pepatah nasi sudah menjadi bubur.so tidk ada gunanya lagi nak meratapi ke menyesal , sbb semua nya dah terjadi dan telah menjadi ketentuan illahi. Kadang-kadang orang yg kita syg tu lah yg selalu sakitkan hati kita. Dan kadang-kadang orang yg kita terlalu percayakan tu lah yang akan mengkhianati kita.





Masing-masing ada pendapat masing-masing so tak perlu nk pertikaikan konon jatuh stantrd lah ,itu lah , ini lah .Cantiknyaa…eii buruknyaa.. see , benda tu subjektif, tak perlu nak samakan or bandingkan dgn pendapat masing2. Ada org boleh belajar dlm keadaan yg sempit , dan ada jgk org yg bleh bljr dlm keadaan bising.so jangan lah nak gaduh2 psl bnda2 ni. Matang lah skit kawan  hehe. Qada’ dan Qadar telah ditentukan oleh Allah , kita tak boleh nk predict bnda yg akan datang . so just redha dan tawakal. Semua orang ada masalah bukan kau sorang je ada masalah , ada yg lagi teruk masalahnya , so setiap masalah ada jln penyelesaiannya.







kata orang,,
tanpa yang pertama, mustahil ada yang terakhir
tanpa langkah pertama, mustahil ada langkah yang ke 1000
tanpa yang pertama, mustahil ada yang ke-dua

kata orang lagi,,
yang pertama selalunya yang terindah
yang pertama selalunya paling kemas dalam ingatan
yang pertama selalunya sukar untuk dilupakan

kata orang lagi,,
luka yang pertama adalah luka yang paling dalam dan paling sukar disembuhkan,
walaupun tidak berdarah namun pedihnya menusuk kalbu menikam jiwa & sanubari

**yang pertama tidak semestinya yang terindah
yang terindah tidak semestinya yang terbaik
yang terbaik tidak semestinya jadi milik kita
kerana kita hanya makhluk yang berjalan di muka bumi ini untuk mencari redha-Nya,
bukan untuk mencari yang terindah.







Belajarlah memaafkan kalau ingin dimaafkan ,
Belajarlah menghormati kalau ingin dihormati ,
Belajarlah memahami kalau ingin difahami ,
Belajarlah menyayangi kalau ingin disayangi ,
Belajarlah menghargai kalau ingin dihargai ,
Belajarlah menyenangi kalau ingin disenangi..♥

sincerely by nedy ^_^

Wednesday, October 26, 2011

SIJIL PELAJARAN MALAYSIA 2011 (14 Nov-5 Dis)







SIJIL PELAJARAN MALAYSIA
2011 (14 Nov-5 Dis)

14 Nov - Bahasa Melayu Kertas 1/2
15 Nov - Bahasa Inggeris Kertas 1/2
16 Nov - Sejarah Kertas 1/2
17 Nov - Matematik Kertas 1/2
21 Nov - Pendidikan Islam Kertas 1/2
23 Nov - Matematik Tambahan Kertas 1/2
24 Nov - Fizik Kertas 1/2/3
29 Nov - Kimia Kertas 1/2/3
5 Dis - Prinsip Perakaunan Kertas 1/2

Wish me luck! <3

Ya Allah ya Ghafur – engkau ampunkan segala dosa kami terhadap ibubapa kami, guru-guru kami kerana sesungguhnya merekalah insan yang berjasa kepada kami. Kami menadah tangan mengharapkan inayah-mu agar kejayaan kami nanti akan membahagiakan mereka.


Ya Allah ya Rahman – engkau berikanlah kami kesihatan tubuh-badan semasa menghadapi peperiksaan, engkau lapangkan dada kami dari sebarang kesulitan, engkau payungi kami dengan segala kerahmatan

Ya Allah Ya Halim, kurniakan kepada kami kejayaan dalam peperiksaan ini sebagai hadiah di atas usaha dan pengorbanan kami, doa restu ibubapa kami dan penat lelah guru-guru kami. Sesungguhnya engkaulah yang berhak menentukan segala

YA Allah , ya tuhan kami engkau restuilah ilmu dan pembelajaran kami selama ini,
engkau campakkanlah rasa rendah diri dan penuh pengharapan atas pertolongan-Mu
dalam usaha kami menghadapi peperiksaan ini.

Ya Allah ya Fattah-engkau bukakanlah pintu hati kami, kukuhkan daya ingatan kami, engkau
bantulah kami dan engkau cerdaskan akal kami agar kami dapat mengingati segala ilmu yang
kami pelajari dan dapat dicurahkan semasa peperiksaan nanti. Janganlah hendaknya engkau
gelapkan hati dan fikiran kami sehingga kami tidak mampu menjawab dengan sebaik mungkin.

aminn ya rabbal alamin :)
sincerely by nedy ^_^

Monday, October 24, 2011

Betapa Berharganya Seorang Wanita


Ketika Tuhan menciptakan wanita, malaikat datang dan bertanya,"Mengapa begitu lama engkau menciptakan wanita, Tuhan???"

Tuhan menjawab,"Sudahkah engkau melihat setiap detail yang telah aku ciptakan untuk wanita?" Lihatlah dua tangannya mampu menjaga banyak anak pada saat bersamaan, punya pelukan yang dapat menyembuhkan sakit hati dan kerisauan, dan semua itu hanya dengan dua tangan".

Malaikat menjawab dan takjub,"Hanya dengan dua tangan? tidak mungkin!

Tuhan menjawab,"Tidakkah kau tahu, dia juga mampu menyembuhkan dirinya sendiri dan boleh bekerja 18 jam sehari".

Malaikat mendekati dan mengamati wanita tersebut dan bertanya,"Tuhan, kenapa wanita terlihat begitu lelah dan rapuh seolah-olah terlalu banyak beban baginya?"

Tuhan menjawab,"Itu tidak seperti apa yang kau bayangkan, itu adalah air mata."

"Untuk apa???", tanya malaikat.

Tuhan melanjutkan,"Air mata adalah salah satu cara dia menunjukkan kegembiraan,kerisauan,cinta,kesepian, penderitaan,dan kebanggaan,serta wanita ini mempunyai kekuatan mempesona lelaki,ini hanya beberapa kemampuan yang dimiliki oleh wanita.

Dia dapat mengatasi beban lebih baik dari lelaki,dia mampu menyimpan kebahagiaan dan pendapatnya sendiri,dia mampu tersenyum ketika hatinya menjerit kesedihan,mampu menyanyi ketika menangis, menangis saat terharu,bahkan tertawa ketika ketakutan.

Dia berkorban demi orang yang dicintainya,dia mampu berdiri melawan ketidakadilan,dia menangis saat melihat anaknya adalah pemenang,dia gembira dan bersorak saat kawannya tertawa bahagia,dia begitu bahagia mendengar suara kelahiran.

Dia begitu bersedih mendengar berita kesakitan dan kematian,tapi dia mampu mengatasinya.Dia tahu bahwa sebuah ciuman dan pelukan dapat menyembuhkan luka.

Allah S.W.T berfirman:

"Ketika Aku menciptakan seorang wanita, ia diharuskan untuk menjadi seorang yang istimewa. Aku membuat bahunya cukup kuat untuk menopang dunia, namun, harus cukup lembut untuk memberikan kenyamanan."

"Aku memberikannya kekuatan dari dalam untuk mampu melahirkan anak dan menerima penolakan yang seringkali datang dari anak-anaknya. "

"Aku memberinya kekerasan untuk membuatnya tetap tegar ketika orang-orang lain menyerah, dan mengasuh keluarganya dengan penderitaan dan kelelahan tanpa mengeluh."

"Aku memberinya kepekaan untuk mencintai anak-anaknya dalam setiap keadaan, bahkan ketika anaknya bersikap sangat menyakiti hatinya."

"Aku memberinya kekuatan untuk menyokong suaminya dalam kegagalannya dan melengkapi dengan tulang rusuk suaminya untuk melindungi hatinya."

"Aku memberinya kebijaksanaan untuk mengetahui bahwa seorang suami yang baik takkan pernah menyakiti isterinya, tetapi kadang menguji kekuatannya dan ketetapan hatinya untuk berada disisi suaminya tanpa ragu."

"Dan akhirnya, Aku memberinya air mata untuk dititiskan. Ini adalah khusus miliknya untuk digunakan bilapun ia perlukan."

"Kecantikan seorang wanita bukanlah dari pakaian yang dikenakannya,sosok yang ia tampilkan, atau bagaimana ia menyisir rambutnya.Kecantikan seorang wanita harus dilihat dari matanya, kerana itulah pintu hatinya, tempat dimana cinta itu ada."

"CINTANYA TANPA SYARAT. HANYA ADA SATU YANG KURANG DARI WANITA,DIA SELALU LUPA BETAPA BERHARGANYA DIA..."

Wallahu'alam..............
sincerely by nedy ^_^

Sunday, October 9, 2011

Wish you were here (^_^)


  • Yoo yoo whatsup gurl n tak lupa jgk men :P haha , hey! Assalamualaikumm wbt :) n salam sejahtera dan tak lupa juga SALAM 1 MALAYSIA :) haha , so hari ni mybe last update , lps SPM kita jumpa lagii tau tau , ala tayangg , namo namo cmtu namo majukk :P haha , #manja2 ckit , miahaha .okay stop nedy -.- btw alhamdulillah hari ni merupakan hari ahad , 09 October 2011 , 3.00 PM aku mengupdate blog ;) alhamdulillah jgk trial dah habes n result pon dah keluar , Alhamdulillah lagi aku dpt 5A :D ngee , walaupun bkn 9A , but im still bersyukur . banyak careless aku buat -.- Ya Allah . kau permudahkanlah segala urusanku :) 


  • hmph , alhamdulillah jgk hari ni genap 3 bulan 3 minggu 4 hari :) thnkss awak. btw tgh rnduu nisaa ni , awww , bile nk talk talk ni -.- rndu ohh , smlm u cll dpt borak kejap ,hmpp mish-sschuuu tahuu , im happy with uuuu , thnks coz being a part of life :) ijustlovethewayyouloveme :)



  • rasanya cukop smpi sini~




  • hmpph , pejam celik pejam celik tinggal bpe hari je pon . 36 HARI LAGI :( ohhh eemmm giiyy ! cuak tak cuak , takot tak takot , tapi tengah gabra doe . Doakan aku tau . n i wish u all the best for batch 94 do the best n to smksu candidates SPM Goodluck , wish me luck too. aminn , korang boleh amalkan doa ni .




                         YA Allah , ya tuhan kami engkau restuilah ilmu dan pembelajaran kami selama ini,
engkau campakkanlah rasa rendah diri dan penuh pengharapan atas pertolongan-Mu
dalam usaha kami menghadapi peperiksaan ini.


               Ya Allah ya Fattah-engkau bukakanlah pintu hati kami, kukuhkan daya ingatan kami, engkau
bantulah kami dan engkau cerdaskan akal kami agar kami dapat mengingati segala ilmu yang
kami pelajari dan dapat dicurahkan semasa peperiksaan nanti. Janganlah hendaknya engkau
gelapkan hati dan fikiran kami sehingga kami tidak mampu menjawab dengan sebaik mungkin.









aminnn aminn ya rabbal alamin ;) ALL the best kawan . Assalamualaikum.

regards nedy! n nedy nk mintak maaf if ade terkasar bhsa atau terlanjur

perkataan , exam nk dkt , maaf tau , yang buruk tu dtg dri sy , dan yg baik itu

dtg drpd Allah swt, setiap orang pasti melakukan kesilapan , dan drpd kesilapan itu lah kita

memperbaiki diri kita, jadikan hari ini lebih baik drpd

smlm dan jadikan hari esok lebih baik daripada hari ini ;) sekiann wassalam .

loveyouusomuch!

sincerely by nedy ^_^